top
logo
Serbian English German




ANKETA

Muzika na Magic radiju je? ?
 

TRENUTNO ONLINE

Imamo 14 gostiju na mreži

STATISTIKA POSJETA

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas23
mod_vvisit_counterJuče599
mod_vvisit_counterOve sedmice1084
mod_vvisit_counterProšla sedmica3102
mod_vvisit_counterOvaj mjesec8333
mod_vvisit_counterProšli mjesec13911
mod_vvisit_counterUkupno1746415
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

Bratunac : Predstavljeni rezultati istraživanja o medijskoj pismenosti u Bratuncu PDF Štampa El. pošta
Napisao Sladjana Brajovic   
petak, 26 novembar 2021 18:47

altBratunac -Danas je u Bratuncu održan okrugli sto na temu „Medijska pismenost- rezultati istraživanja“ na kojem su predstavljeni rezultati istraživanja medijske pismenosti građana Bratunca. Okrugli sto je dio projekta: “Zajednički za bolju medijsku pismenost u opštini Bratunac“koji provodi UŽ „Priroda“ i „Maja“ u saradnji sa Udruženjem BH novinari i Asocijacijom elektronskih medija u BIH (AEM BiH), a uz finansijsku podršku Evropske unije.

"Istraživanje na uzorku od 100 ispitanika različitih kategorija društva, pokazalo je da 53 anketirane osobe najviše koriste TV za informisanje a 47 ispitanika se informiše putem interneta. Kada je u pitanju provjera tačnosti plasiranih medijskih sadržaja tu je rezultat 50% (njih 50 provjerava informacije koje pročita ili čuje)" - kaže Željana Pjevalica koordinatorka projekta i predsjednica UŽ "Priroda" Bratunac.

altOna navodi da su po pitanju dostupnosti medijskih sadržaja najviše ugrožene žene na selu,žene žrtve nasilja i žene žrtve rata. "Ponovo se i ovim istraživanjem pokazalo da su žene sa sela i žene žrtve rata i nasilja u porodici marginalizovane i u ovoj oblasti života i da nemaju iste mogućnosti informisanja i mogućnosti za poboljšanje lične medijske pismenosti kao ostali građani" - ističe Pjevallica i napominje da bez obzira što projekat završava, podizanje svijesti o medijskoj pismenosti, usmjereno na članice Udruženja biće nastavljeno.

Vesna Erić iz UŽ "Maja" Kravica kaže da su kroz rad sa ženama na terenu prepoznale da je medijska pismenost značajna i stoga su krenule u ovaj projekat.

"Rekla bih da su žene na ovim radionicama imale zaista dobru priliku da se upoznaju sa različitim načinima plasiranja medijskih sadržaja. Istraživanje je pokazalo da naši ispitanici prate samo informativne i muzičke sadržaje. Na internetu se plasiraju razni sadržaji i neke naše članice su bile žrtve interneta koji uzima primat u odnosu na TV, radio ili pisane medije tako da ćemo morati raditi i na informatičkoj pismenosti naših članica " - kaže Erićeva.

alt

"Primjetila sam da mnnogi ljudi selektivno čitaju informacije i selektivno ih apsorbiraju. Uglavnom svi biraju strane - stranačke ili nacionalne. Bilo bi dobro kada bi na odručju opštone Bratunac postojao neki portal ili FB stranici koji bi bili objektivni pri izvještavanju bez iznošenja subjektivnih stavova" kaže Stanislava Šakota učesnica radionice koja je svojevremeno pisala i svoj blog. "Iz tog ugla mogu da kažem da ljudi uvijek gledaju, i najljepše stvari da iskomentarišu na negativan način.Tu mogu navesti primjer da sam recimo pisala o Nacionalnim spomenicima, njihovoj turističkoj ponudi, i ti tekstovi su bili negativno komentarisani" - kaže Šakota.

alt

Dragana Đurić aktivistkinja Udruženja "Forum žena" Bratunac smatra da građanima treba skrenuti pažnju na važnost,objektivnost i tačnost informacija. "Jednu informaciju treba da provjerimo kroz više izvora pa da onda sami donesemo svoje mišljenje o onome što nam je plasirano kroz medije".

Jednu od radionica o medijskoj pismenosti, u okviru projekta vodio je novinar iz Bratunca Nenad Petrović. "Medijska manipulacija - oblici manipulacije, bila je tema radionice koju sam vodio i kroz ovu radionicu pokušao sam da učesnicama radionice, pojasnim šta je spin, kako naslovi govore jedno a u tekstu je drugi sadržaj. Bavili smo se internetom, društvenim mrežama i smatram da podaci iz ovog istraživanja koje je provedeno, treba da bude inicijativa za pokretanje lokalne medijske internet stranice ili radija koji bi objektivno izvještavao" - kaže Petrović.

Ovaj projekat j trajao 5 mjeseci i osim edukativnih radionica za povećanje medijske pismenosti i ovog istraživanja, provedena je i promotivna kampanja podizanja svijesti o potrebi povećanja medijske pismenosti u lokalnoj zajednici putem štampanja i distribuisanja promo edukativnih letaka i radio emisija.

Dio istraživanja pročitajte u nastavku.

Istraživanje je provedeno u septembru i oktobru 2021. godine na uzorku od 100 anketiranih i to: predstavnicilokalne uprave 5; predstavnici NVO-a (ženske i omladinske) 10; žene i muškarci sa sela 50; žene sa invaliditetom ili iz porodica osoba sa invaliditetom 10; žene iz manjinskih etničkih grupa 10; žene u riziku od nasilja i žene žrtve rata 15;
Istraživalačko pitanje je: Koji faktori imaju najveći uticaj na korištenje medija i stepen medijske pismenosti. Cilj je istražiti postoji li pozitivna korelacija između ovih faktora i polne različitosti (vrste marginalizacije) i odrediti koji faktori imaju najveći uticaj.
Po rezultatima istraživanja od 100 anketiranih 77 žena i 23 muškarca; 11 ima više od 65 godina, 41 od 45-65 godina, 43 od 25-45 godina i 5 od 18- 25 godina; 19 anketiranih ima osnovnu školu, 3 NK radnika, 59 SSS, 11 VSS, 8 VSŠ; 87 nisu članovi političke partije, 13 jesu; 16 anketiranih živi u urbanom dijelu, 61 u ruralnom i 23 u prigradskom naselju; 33 zaposleno, 67 nezaposleno; 30 se bavi nekim biznisom, 70 se ne bavi;
Navike anketiranih osoba:
- 53 anketirane osobe najviše koriste tv za informisanje, a 47 internet.
- Anketirani najviše na tv-u vole gledati informativne emisije i muzičke programe, pa domaće serije i serije i filmove drugih produkcija, dok se najmanje gledaju programi iz oblasti zdravstva i preduzetništva.
- U štampanim medijima anketirani najviše čitaju informativne sadržaje, zatim članke o kući/kuhinji, a poslije sadržaja iz oblasti kulture, oblasti politike i crna hronika.
- Na internetu anketirani najviše pretražuju informativne sadržaje i sajtove za prodaju i kupovinu. Na kraju dolazi turistička ponuda, sport, crna hronika i politka.
- 59 anketiranih vjeruje medijima 50%, njih 20 30%, 12 anketiranih vjeruje medijima samo 10%, a samo 1 anketirana osoba vjeruje medijima 100%.
- Medijske vijesti provjerava 50 anketiranih, a 50 ne provjerava.
- Od onih koji provjeravaju medijske vijesti, njih 40 provjerava na drugim domaćim medijima, 7 na stranim medijima, dok 3 provjerava vijest na neki drugi način.
Od 100 anketiranih njih 9 uopšte ne čitaju štampane medije (8 iz grupe žene i muškarci sa sela i 1 iz grupe žene žrtve rata ili nasilja u porodici), dok njih 6 ne koristi internet i to 5 iz grupe žene i muškarci sa sela i 1 iz grupe žene žrtve rata ili nasilja u porodici.



Poslednje ažurirano ponedeljak, 29 novembar 2021 10:26
 
Baner

P R O M O

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

bottom
top
Radio Slobodna Evropa / Radio Liberty

bottom